CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICIi DE CALATORIE
Nr din data
I. Părţile contractante:
Societatea TRAVEL MATTERS S.R.L cu sediul în Bucureşti, Str. PIPERA, Nr. 48A, Bl. E, Et. 2, Ap. 208, Sector 2, Cod Unic de Înregistrare RO30455870, înregistrata la Registrul Comerţului sub numărul J40/8403/2012, Capital Social: 50.000 RON, titulară a Licenţei de turism nr. 1086/12.02.2019 si a Politei de Asigurare pentru caz de insolvabilitate, Seria I Nr. 56671 valabila pana la data de 04.02.2024, emisa de catre societatea Omniasig Vienna Insurance Group cu sediul in Str, Aleea Alexandru nr. 51, Sector 1, Bucuresti - 011822, e-mail: office@omniasig.ro, telefon 021.405.7420, telefon mobil: …….., telefon fix: ………….., fax: ………….., email: ………..….., reprezentată prin Vladimir Voitovici, în calitate de Director General, denumită în continuare Agenţia Organizatoare,
Şi turistul/ reprezentantul turistului:
II. Dl/Dna…. …………………... , Adresa: …………, Tara: Romania, CI/BI: ……, Telefon Mobil: ……., Email: ………. denumit in continuare TURIST, au convenit la incheierea prezentului contract, in conditiile de mai jos:
Contractantul principal- persoana juridica- orice persoană care cumpără sau care se angajează să cumpere pachetul de servicii turistice in numle beneficiarului-persoana fizica.
Turistul persoana fizica - orice alta persoană în numele căreia contractantul principal se angajează să cumpere pachetul de servicii turistice.
In sensul prezentelor prevederi, turistul este persoana definita ca beneficiar la art. II sau care a cumparat pachetul de servicii turistice ori componente ale acestuia de la agentia de turism.
III. Obiectul contractului
Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenția Organizatoare a pachetului de servicii de călătorie sau a serviciilor de călătorie asociate, înscris în bonul de comanda, voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie sau alt înscris anexat prezentului contract şi eliberarea documentelor de plată şi călătorie.
Prezentul contract de prestari servicii turistice incheiat in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr.2/2018, referitoare la activitatea de comercializare a serviciilor turistice si reprezinta acordul de vointa dintre agentia de turism TRAVEL MATTERS S.R.L-Agentie Organizatoare si Turist .
IV. Informaţii precontractuale:
4.1. Înainte de semnarea prezentului contract, Turistul trebuie să primească formularul cu informațiile standard - Anexa 1 - precum și următoarele informații :
- destinaţia (destinaţiile) călătoriei, itinerariul şi perioadele sejurului, cu datele corespunzătoare şi în cazul în care cazarea este inclusă, numărul de nopţi incluse;
- mijloacele de transport, caracteristicile şi categoriile acestora, locurile, datele şi orele de plecare şi de întoarcere aproximative, duratele şi locurile opririlor intermediare şi ale legăturilor de transport (dupa caz)
- locația, principalele caracteristici și, după caz, categoria turistică a unităţilor de cazare conform normelor din ţara de destinaţie;
- serviciile de masă oferite;
- vizitele, excursiile sau alte servicii incluse în preţul total convenit al pachetului;
- dimensiunea aproximativă a grupului (atunci când este cazul);
- limba în care vor fi furnizate serviciile turistice (dacă este cazul);
- gradul de adecvare a călătoriei pentru persoanele cu mobilitate redusă și, la cererea călătorului, gradul de adecvare a călătoriei sau a vacanței, luând în considerare nevoile călătorului;
- pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului;
- denumirea comercială şi sediul social ale agenţiei de turism organizatoare şi, dacă este cazul, ale agenţiei de turism intermediare, precum şi numerele de telefon şi, după caz, adresele de e-mail ale acestora;
- prețul total, inclusiv taxele și orice costuri suplimentare;
- modalitățile de plată;
- numărul minim de persoane, respectiv 75% din capacitatea mijlocului de transport, necesar pentru ca serviciile din pachet să poată fi executate și termenul pentru posibila anulare din acest motiv;
- cerințele legate de pașaport și vize, precum și informații referitoare la formalitățile legate de sănătate;
- încetarea contractului oricând înainte de începerea executării pachetului, cu plata unei penalităţi de încetare corespunzătoare sau, după caz, a penalităţilor de încetare standardizate solicitate de Agenție;
- asigurarea storno sau asigurarea medicala pe perioada călatoriei.
4.2. Informarea este considerată îndeplinită dacă Turistul a primit toate informațiile de la art. 4.1 pe un suport durabil (printate, email, site)
4.3. Informaţiile precontractuale furnizate Turistului cu privire la serviciile de călătorie sunt parte integrantă a contractului privind pachetul de servicii de călătorie şi nu pot fi modificate decât prin acordul explicit al părţilor contractante.
V. Preţul
5.1. Preţul contractului este …. EUR şi cuprinde costul serviciilor turistice efective, comisionul Agentiei Organizatoare şi TVA. Avansul este de _______________ iar diferenţa se va achita cu 30 de zile lucratoare inainte de plecare (daca avansul nu reprezintă suma totală). Pentru procesarea unei rezervari de servicii, agentia poate solicita un avans de pana la 100% din pretul pachetului, in functie de oferta speciala transmisa turistului, oferta de LAST MINUTE, EARLY BOOKING. Depaşirea termenului de plată determină aplicarea unei penalitaţi de 0,3% pentru fiecare zi de întarziere, procent aplicat la suma neachitată. Agenţia Intermediara are dreptul de a anula rezervarea, daca suma finală nu este achitată pană la data scadentă, aplicand penalizarile din contract de la capitolul VIII.
5.2. Rezervarea se procesează numai după achitarea unui avans (sau plată integrală, în funcţie de numărul de zile rămas pana la plecare). În cazul neconfirmarii serviciilor (cazare, transport, etc), agenţia va oferi turistului o variantă alternativă, sau va returna integral suma achitată.
5.3. Documentele de calatorie se vor transmite clientului ulterior achitării integrale a serviciilor contractate.
Serviciu Turisti Locuri Valoare RON Valoare EUR
........................................................................................................................................................................................................
TOTAL: .......................................................
VI. Drepturile şi obligaţiile agentiei
Drepturile si obligatiile Agentiei de turism Organizatoare:
6.1. Agentia de turism Organizatoare se obliga sa depuna toate eforturile pentru asigurarea serviciilor contractate in conditii normale si la timp.
6.2. Agentia de turism Organizatoare se obliga sa informeze turistul corect si complet cu privire la toate elementele esentiale prevazute de legislatia aplicabila, referitor la prezenrul contract .
6.3. Agentia de turism Organizatoare isi rezerva dreptul sa modifice sau sa anuleze programul turistic in anumite cazuri: calamitati naturale, miscari sociale, greve, razboaie, schimbari politice, intarzieri, anulari sau inchideri temporare ale traficului rutier, feroviar, aerian sau naval, fara a notifica turistii daca acestea intervin intr-un interval de timp prea scurt pentru a anunta toti participantii. Aceleasi situatii pot determina schimbarea tipului sau categoriei mijloacelor de transport ori a unitatilor de cazare.
6.4. Agentia de turism Organizatoare este raspunzatoare pentru executarea corespunzatoare a tuturor serviciilor de calatorie incluse in contract. In situatia in care programul turistic a fost realizat, nu se pot pretinde daune sau penalizari si nici rambursarea pretului.
6.5. Agentia Organizatoare nu este raspunzatoare pentru erorile de rezervare imputabile calatorului sau cauzate de circumstante inevitabile si extraordinare. Agentia de turism Intermediara este raspunzatoare pentru orice erori ce îi apartin .
6.6. Inainte de inceperea executarii pachetului de servicii, Agentia de turism Organizatoare poate modifica in mod unilateral si alte clauze ale contractului privind pachetul de servicii de calatorie decat cele legate de pret, atunci cand modificarea este nesemnificativa si calatorul a fost informat in scris cu privire la modificare.
6.7. In cazul in care, inainte de inceperea executarii pachetului, Agentia de Turism Organizatoare este constransa sa modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de calatorie ce fac obiectul prezentului contract sau nu poate indeplini cerintele speciale ale turistului, pe care in prealabil le acceptase, sau propune sa mareasca pretul pachetului cu mai mult de 8%, va informa calatorul, in scris, cu privire la modificarile propuse si impactul acestora asupra pretului pachetului, cu un termen de 20 de zile inainte de inceperea executarii pachetului, iar turistul are posibilitatea ca intr-un termen de 48 de ore sa accepte modificarea propusa sau sa inceteze contractul fara a plati vreo penalitate de incetare.
Atunci cand e cazul, Agentia de turism Organizatoare va comunica turistului si pachetul de substitutie oferit si pretul acestuia. In cazul in care modificarile aduse contractului privind pachetul de servicii de calatorie au drept consecinta scaderea calitatii sau a costului pachetului, turistul are dreptul la o reducere corespunzatoare a pretului. Daca modificarea intervine dupa inceperea calatoriei, informarea se va face in cel mai scurt timp de la momentul cand a fost cunoscuta de Agentia de Turism Organizatoare. Turistul are la dispozitie un termen de 48 de ore de la primirea informarii de a anunta Agentia de Turism Organizatoare despre decizia sa. In cazul lipsei unui raspuns in termenul mentionat mai sus, se considera ca turistul a acceptat modificarile propuse si nu mai poate inceta contractul sau solicita vreo despagubire.
6.8. In cazul in care turistul opteaza pentru incetarea contractului, Agentia de Turism Organizatoare ramburseaza toate platile efectuate de catre sau pe seama turistului, in aceeasi valuta, prin virament bancar in termen de 14 zile de la data incetarii contractului.
6.9. In cazul in care turistul accepta modificarile propuse, nu poate pretinde ulterior daune, penalizari si returnari.
6.10. În cazul achiziționării unui pachet de servicii de călătorie având în componență și asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenției de turism care deruleaza programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agentia Organizatoare nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul de călătorie. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste călătorii conform Regulamentului (CE) nr. 261 / 2004 al Parlamentului European și Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de sistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1912/2006. Orice problemă privind operarea zborului și acțiunile adiacente acestuia intră în competența și responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul între pasager și transportator.
6.11. În cazul pachetelor de servicii de călătorie, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
6.12. În situaţia achiziţionării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce ţin de siguranţa navigării, numărul cabinei şi locaţia acesteia pe punţi (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa/prova etc.), doar cu o cabină de aceeaşi categorie ca cea rezervată iniţial, caz în care călătorul nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere că este vorba de acelaşi tip de cabină ca şi cel rezervat.
6.13. Agentia de turism Organizatoare nu raspunde pentru amanarile sau intarzierile de orice fel determinate de indeplinirea formalitatilor solicitate de reprezentantele tarilor de destinatie sau tranzitate, cum ar fi eliberarea vizelor cu intarziere si nu datoreaza daune pentru eventualele prejudicii produse turistului de aceste intarzieri.
6.14. Agentia de turism Organizatoare nu raspunde pentru intarzierile inregistrate in timpul derularii programului turistic din motive ce nu le sunt imputabile, cum ar fi intarzierea curselor aeriene, conditii meteorologice nefavorabile, formalitati vamale etc. Este exclusa raspunderea Agentiei Organizatoare pentru eventualele daune rezultate ca urmare a pierderii legaturilor, intalnirilor comerciale etc.
6.15. Agentia Organizatoare are obligatia de a furniza, in scris, turistului, sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite cu turistul, cu cel putin 2 zile calendaristice înainte de data plecării urmatoarele tipuri de informari:
- de confirmare/modificare hotel, daca pachetul contractat nu este cu confirmare imediata.
- de orice modificare ulterioara survenita asupra pachetului initial.
- de plecare: orarele, locurile escalelor si legaturile, punctele de imbarcare, unitatile de cazare, persoanele de contact,etc.
In intelesul prezentului contract se considera comunicare facuta in scris inclusiv comunicarea facuta prin posta electronica (e-mail).
6.16.În cazul in care Agenţia Organizatoare este nevoită sa modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice înainte de data plecării. Apariţia cu mai puţin de 15 zile înainte de plecare a unor situatii neprevăzute de Agenţie şi nedeterminate de aceasta, cum ar fi: schimbarea hotelului fără a avea însă o categorie inferioară, schimbarea companiei aeriene sau a orarului de zbor, indiferent de tipul zborului: LINIE, CHARTER sau LOW COST, neîndeplinirea grupului minim în cazul grupurilor, neobţinerea vizelor pentru toti participanţii la excursie, modificarea taxelor de aeroport, apariţia unor situaţii de forţă majoră, determină obligaţia Agenţiei de a informa turistul imediat ce ia la cunoştinţă de modificarea survenită. Astfel de situaţii nu sunt considerate a modifica prevederile esenţiale ale contractului şi nu constituie motiv de retragere.
Agenţia de turism organizatoare poate înceta contractul privind pachetul de servicii de călătorie şi poate oferi călătorului rambursarea completă a tuturor plăţilor efectuate pentru pachet, dar nu este răspunzătoare pentru plata unor despăgubiri
suplimentare, în unul dintre următoarele cazuri:
a) numărul de persoane înscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai mic decât numărul minim stabilit în contract, iar agenţia de turism organizatoare îl înştiinţează pe călător cu privire la încetarea contractului în termenul stabilit în contract, dar nu mai târziu de:
(i) 20 de zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai mult de şase zile;
(ii) şapte zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează între două şi şase zile;
(iii) 48 de ore înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai puţin de două zile;
b) agenţia de turism organizatoare nu poate executa contractul din cauza unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare şi înştiinţează călătorul cu privire la încetarea contractului, fără întârziere şi înainte de începerea executării pachetului.
6.17. Agentia Organizatoare poate sa modifice preţul contractului în sensul majorării sau micşorarii, dupa caz, numai daca modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, a redevenţelor şi a taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi şi ale taxelor de turist ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat;
6.18. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă de servicii turistice prevăzute în contract (ca de exemplu: transfer, tip cameră, tip masă) nu este realizată sau Agenţia de turism Organizatoare constată ca nu le va putea realiza, Agenţia este obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice, fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite sa fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în cazul in care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le accepta din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.
6.19. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a) cand neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului.
b) cand neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră, sau unor împrejurări pe care nici agenţia de turism, nici prestatorii de servicii nu le putea prevede sau evita, (modificări de orar, sau chiar modificari de zbor, itinerar, întarzieri în traficul mijloacelor de transport, cauze naturale care împiedică desfaşurarea transportului, şi/sau a cazării, greve, demonstraţii etc). Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate turistului, urmare a întarzierii curselor (inclusiv charter, linie sau low cost), pierderilor de bagaje şi a altor împrejurări asupra cărora transportatorul poartă singura răspundere şi nu este obligată să ramburseze contravaloarea serviciilor achiziţionate.
c) Cand Compania Aeriană, fără a cere acordul Agenției de turism, modifică orice aspect al orarului de zbor, charter, LINIE sau LOW COST.
6.20. Agenţia Organizatoare nu se poate face responsabila de situaţii în care apar nemulţumiri ca urmare a sesizării unor eventuale discordanţe între clasificarea oficială a anumitor servicii turistice (hoteluri, transport, restaurante etc) şi calitatea acestora. Toate hotelurile si mijloacele de transport sunt clasificate de către Autoritatile Naționale de Turism ale țărilor de destinație, conform procedurilor interne și normativelor locale, care diferă de la o țara la alta și de la un tip de destinație la altul, fiind opozabile în fața tuturor organelor de control ale țărilor de outgoing. Aceste clasificări ale gradelor de confort și nivel de servicii, acordat sub numar de stele, diferă de clasificările practicate în România.
Conceptul hotelului (în toate variațiile sale: All Inclusive, Ultra All Inclusive, Fame All Inclusive etc.) este un regim stabilit de către Administrația hotelurilor și poate suferi modificări în orice moment.
6.21. In cazuri speciale (defecţiuni ale mijlocului de transport, greve, demonstraţii, schimbări ale orarului de zbor sau ferry-boat, întarzieri sau anulări ale curselor aeriene sau navale, supra aglomerări ale unitaţilor de cazare etc) agenţia poate opera modificări în structura şi organizarea programului turistic, înaintea sau în timpul derulării acestuia, fără a afecta însă calitatea şi/sau cantitatea serviciilor. De asemenea, în cazuri similare, agenţia poate înlocui hotelul, restaurantul, mijlocul de transport iniţial, asigurand servicii de calitate egală sau superioară, ambele situaţii neconstituind motiv de anulare a excursiei.
6.22. Agenţia Organizatoare nu are obligaţia alocării unui anumit tip de camera la hotelurile pentru care s-a facut rezervarea, decat daca acest lucru s-a precizat în contractul turistic, altfel camerele se aloca la recepţia hotelului.
6.23. In situaţia de overbooking (suprarezervare) a unui hotel, determinată de activitatea hotelierilor, înainte sau dupa începerea călătoriei, Agenţia va oferi varianta alternativă în aceeaşi zonă sau într-o zonă apropiată, la aceeaşi categorie sau la o categorie superioară fără sa modifice preţul;
VII. Drepturile si obligaţiile turistului:
7.1. În cazul in care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta nu poate sa cesioneze
contractul unei terţe persoane in cazul unei rezervari in baza unei oferte DE TIP SPECIAL, DE TIP LAST MINUTE sau DE TIP EARLY BOOKING.
7.2. În cazul in care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta poate să cesioneze contractul unei persoane terțe care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia Organizatoare cu cel puţin 7 zile înaintea datei de plecare. În acest caz Agenţia reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist. Pentru călătoriile individuale, în cazul in care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai daca există posibilitatea transferării locului de zbor.
7.3.Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul, sunt responsabili în mod solidar la plata pretului
călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări. Turistul sau reprezentantul turistului este obligat sa achite contravaloarea pachetului de servicii turistice conform dispozitiilor Cap.V, fiind totodata obligat sa verifice cu atentie toate actele eliberate si sa retina informatiile referitoare la plecare, la orarul de zbor, data și locul de plecare. Documentele de calatorie vor fi transmise turistului la momentul achitarii integrale a serviciilor contractate
7.4.Camerele se repartizează de către administrația hotelului, în funcție de numărul de camere disponibile din categoria confirmată în voucher și acest lucru nu poate fi predeterminat sau influențat de Agenția Intermediara. Orice problema legată de amplasarea, aspectul sau disfuncțiile tehnice ale camerei se rezolva direct de către client la recepție.
7.5.În conformitate cu normele internaționale, în ziua sosirii, cazarea se face cel mai devreme la ora 14.00, iar în ziua plecării camerele se eliberează până la ora 12.00. Unele hoteluri pot avea politici proprii ale orelor de check-in și check-out. La cererea turistului, hotelul poate accepta, în funcție de politica proprie și disponibilitate (uneori contra cost), early check-in (cazare mai devreme de ora 14.00) și late check-out (eliberarea camerelor mai tarziu de ora 12.00). Sosirea mai târziu sau plecarea mai devreme datorate orelor de zbor nu indreptațesc turistul să foloseasca camera altfel decat conform regulilor menționate mai sus.
7.6. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 8%, turistul poate rezilia contractul, avand dreptul la rambursarea de către Agenţia Organizatoare a sumelor plătite.
7.7. În cazul în care turistul reziliază contractul sau Agenţia Organizatoare anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agentie.
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenţie, cu rambursarea diferenţei de preţ in termen de 14 zile calendaristice prin virament bancar;
c) să i se ramburseze toate sumele achitate în virtutea contractului in termen maxim de 14 zile calendaristice .
7.8. În toate cazurile menţionate turistul are dreptul sa solicite Agenţiei Organizatoare şi o despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor in care:
a) acceptă la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agentie.
b) acceptă un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenţie, cu rambursarea diferenţei de preţ in termen de 14 zile calendaristice;
c) să i se ramburseze toate sumele achitate în virtutea contractului in termen de 14 zile calendaristice.
7.9. În cazul în care turistul alege să se mute la alt hotel decat cel pentru care a făcut rezervarea şi plata serviciilor, responsabilitatea financiară a renunţării îi aparţine. Agenţia va rezolva cerinţele turistului în limita posibilităţilor, turistul urmand a suporta eventualele diferente de preţ, după caz.
7.10. Dacă turistul solicita schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu reliziliera contractului, cu aplicarea penalităţilor legale la momentul respectiv.
7.11. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţia sau Agentia Organizatoare, în cazul în care acestea nu sunt menţionate pe voucher, la rubrica “Alte servicii”.
7.12. Turistul este obligat să prezinte la receptia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă şi / sau de tratament) în vederea acordării serviciilor turistice.
7.13. Pentru a calatori in afara tarii este nevoie de pasaport valabil minim sase luni de zile de la data returului (pasaport electronic simplu sau temporar in functie de conditiile impuse de catre tarile de destinatie), cel putin doua pagini libere pentru aplicarea vizei, asigurare medicala – uneori optionala. Intrarea in tarile Uniunii Europene se poate face si cu cartea de identitate valabila sau pasaport valabil. Mai multe detalii se gasesc pe www.mae.ro, www.politiadefrontiera.ro. Turistii sunt obligați să iși verifice valabilitatea documentelor de călătorie, precum și regimul de intrare în țările pe care vor urma să le viziteze. Agenția nu este răspunzătoare pentru refuzul autorităților vamale de a nu lăsa turiștii să intre în țara respectivă.
7.14. Intră sub incidenţa prezentelor drepturi şi obligaţii atat turistul titular de contract (Cel care semnează contractul turistic) cat şi turiştii însoţitori mentionaţi.
7.15. In contextul pandemiei de SARS-CoV-2 (COVID19), va instiintam ca exista posibilitatea ca, ulterior ofertarii, dar si pe parcursul sejurului turistic, sa fie instituite restrictii sau noi conditii de calatorie atat in tara de destinatie cat si in Romania (cu titlu exemplificativ, insa fara a se limita la: obligativitatea purtarii mastii de protectie, prezentarea unui test antigen/PCR negativ sau obligativitatea efectuarii acestuia in tara de destinatie, intrarea in carantina la intoarcerea in Romania). Prin efectuarea rezervarii, calatorul/reprezentantul calatorului isi asuma riscul aparitiei uneia sau mai multora dintre conditiile prezentate mai sus (riscuri care nu pot cadea in sarcina Agentiei si care tin de decizii ale tertilor, cu titlu exemplificativ, insa fara a se limita la: autoritati locale/nationale din statele de destinatie sau din Romania), respectiv recunoaste si accepta in mod expres ca in nicio situatie acestea nu vor putea fi imputate Agentiei si nu vor putea constitui un motiv de renuntare fara penalizare pentru Călător.
7.16. Răspunderea privind furtul, pierderea, deteriorarea bagajelor, a obiectelor personale sau a actelor de călătorie este în sarcina turiştilor. Pe durata transportului bagajele sunt asigurate de către firma transportatoare. În cazul pierderii bagajelor sau a furtului de bagaje pe durata transportului cu avionul, turistul îşi va adresa plangerea direct companiei aeriene.
7.17. Pentru evitarea situaţiilor de a pierde bani datorită retragerii, turiştii au posibilitatea să încheie asigurarea Storno, prin care, în baza clauzelor prevazute în poliţa de asigurare, li se vor restitui sumele achitate către agenţie.
VIII . Renunţări, penalizări, despăgubiri
A.În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datoreaza Agenţiei penalizări după cum urmează:
8.1. Turistul poate modifica o rezervare fără nicio sancţiune o singură data pană cel tarziu cu 30 zile lucrătoare înainte de data plecării, exceptie făcând OFERTELE SPECIALE, OFERTELE DE TIP LAST MINUTE ȘI OFERTELE EARLY BOOKING.
8.2. Turistul va putea opera o a doua modificare a aceleiasi rezervări numai dupa plata sumei de 50 euro/ pax cu titlu de daune.
8.3. În cazul în care turistul renunţă la pachetul turistic rezervat din orice motive, cu mai mult de 20 zile lucrătoare înainte de data plecării, se va reţine o penalizare de 30% din valoarea pachetului turistic pentru care se solicită anularea. În cazul anulării rezervării cu mai putin de 20 zile lucrătoare înainte de data plecării, penalizarea este 100% din preţul pachetului turistic.
8.4. Excepţie de la aceste reguli fac ofertele speciale (inclusiv ofertele cu termen Early booking si LAST MINUTE). După efectuarea rezervării acestor tipuri de oferte, schimbarea numelui, datei, tipului de camera sau orice altă modificare - NU SE ACCEPTĂ. Plata se va efectua strict pană la data menţionata în contract, în caz contrar, plata se va face la tarif standard (fără reducere). Pentru anularea rezervărilor care au beneficiat de o ofertă specială (inclusiv Early booking, Last Minute), se va percepe penalizare 100%.
B. In cazul biletelor de avion, penalizarea este de 100% din momentul emiterii.
Daca aţi ales mai multe servicii la tarife individuale, penalizarile de reziliere se calculează individual, iar in final se adună.
C. Taxele de viza nu sunt rambursabile. În cazul refuzului autoritaţilor de acordare a vizei, contractul se anulează aplicand penalizarile de la capitolul VIII.
8.5 Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
8.6. În cazul în care o ambasadă refuză sa acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele achitate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi penalizările aplicabile prin contract in cazul anulării pachetelor de servicii turistice, specificate la punctul VIII.
8.7. Ofertele de tip Oferta Speciala, Early booking si Last Minute se supun urmatoarelor condiţii speciale:
- trebuie achitate integral pană la data menţionată în contract. În caz contrar, acestea se vor recalcula la tariful standard;
- orice modificare ulterioară adusă unei rezervări care a beneficiat de reducerea pentru acest tip de oferte duce la pierderea reducerii respective;
- penalizarea este 100% în cazul anulării rezervărilor care au beneficiat de acest tip de oferte.
8.8. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în Romania şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
8.9. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că nu are actele în regulă sau dacă este întors de la graniţă de poliţia de frontieră. Agenţia recomandă turiştilor să consulte site-ul www.poliţiadefrontieră.ro si site-ul www.mae.ro pentru a se informa asupra tuturor condiţiilor legale de călătorie.
8.10. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, cu număr de înregistrare la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrat cererea de renunţare nu este luata în considerare.
IX. Reclamaţii
9.1. Turistul are dreptul să notifice în scris neîndeplinirea sau îndeplinirea parţială a clauzelor din contract direct prestatorului de servicii turistice, în momentul constatării acestora şi să păstreze un exemplar al reclamaţiei semnat de prestatorul serviciului reclamat.
9.2. Atat Agenţia organizatoare cat şi prestatorul de servicii vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va depunde la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia urmand ca în 15 zile calendaristice să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin. Turistul nu va fi despăgubit dacă reclamaţia survine după termenul de 5 zile de la data întoarcerii din excursie şi daca nu are la bază confirmarea reprezentantului local.
X. Asigurari
Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere si / sau a sumelor achitate de turist in cazul insolvabilitaii sau falimentului agentiei de turism la Societatea de asigurare Omniasig Vienna Insurance Group S.A. din localitatea Bucuresti, Str, Aleea Alexandru nr.51, sector 1, Bucuresti - 011822, tel. 021 405 7420, fax , 021 311 4490, e-mail: office@omniasig.ro prin polita de asigurare Seria I Nr. 56617 valabila pana la data de 04.02.2023.
Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer sau a unui contract de asistenţă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces ori a unui contract de asigurare pentru bagaje.
XI. Documentele contractului
Se constituie ca anexă la acesta şi sunt urmatoarele:
a) voucherul, biletul de odihnă-tratament, biletul de excursie, biletul de avion dupa caz;
b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice sau prezentarea ofertei pe site-ul agenţiei (şi condiţiile specifice de comercializare a ofertei respective).
c) Cataloagele, ofertele agenţiei / site www.travelmatters.ro
XII. Clauze Speciale
12.1. Agentia Organizatoare este raspunzatoare fata de Turist pentru buna executare a obligatiilor asumate prin contract, inclusiv in situatia in care o alta Agentie de turism sau un alt prestator de servicii turistice trebuie sa indeplineasca aceste servicii.
12.2. Agentia Organizatoare nu este raspunzatoare fata de Turist in urmatoarele conditii:
a) neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin contract din vina turistului;
b) neindeplinirile sunt atribuite unui tert care nu este parte in contract iar cauzele nerealizarilor nu puteau fi prevazute sau evitate;
c) neindeplinirile se datoreaza unor cauze de forta majora sau unor imprejurari pe care nici Agentia Organizatoare, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita.
d) in cazul in care prevederile contractuale nu pot fi indeplinite datorita refuzului autoritatilor de la punctele de frontiera de a primi turistul pe teritoriul propriu sau de a-i permite sa paraseasca teritoriul propriu.
In cazurile in care se face referire la punctele “b” si “c”, Agentia, parte in contract, este obligata sa acorde asistenta prompta turistilor aflati in dificultate.
12.3 Eventualele litigii survenite intre parti pe parcusul derularii prezentului contract se vor solutiona pe cale amiabila. In caz de nerezolvare amiabila a litigiilor, acestea vor fi solutionate conform prevederilor legale in vigoare, de catre instantele de la sediul Agentiei de turism.
12.4. Turistul- persoana fizica ca reprezentant al persoanei juridice, contractant principal al serviciilor turistice mentionate in prezentul contract, se obliga sa achite integral contravaloarea serviciilor mentionate in cazul in care contractantul principal este insolvabil, respectiv persoana juridica in numele careia s-a emis factura.
12..5. Politicii de prelucrare a datelor cu caracter personal întemeiul art. 13 al Regulamentului UE 2016/679
TRAVEL MATTERS SRL (Agentia de turism Intermediara) cu sediul social str. Economu Cezarescu, Nr. 52, Bl. C1 - Tronson 2, et.4, Ap. 2401, Sector 6, Cod Unic de Înregistrare RO30455870, înregistrata la Registrul Comerţului sub numărul J40/8403/2012, in calitate de Operator va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal în conformitate cu dispozițiile legale incidente în domeniul protecției datelor cu caracter personal, precum și in conformitate cu prevederile prezentei note de informare.
Turistul/ Beneficiarul prezentului contract isi exprima acordul cu privire la prelucrarea si stocarea datelor personale in scopul oferirii serviciilor solicitate, contractate.
Agentia garanteaza siguranta prelucarii, stocarii datelor oferite de catre Turist/ Beneficiar.
Turistul/ Beneficiarul poate solicita Agentiei pe e-mail: ……………. sau printr-o cerere scrisa trimisa la adresa sediului societatii, stergerea datelor communicate
XIII. Dispoziţii finale
13.1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, cate unul pentru fiecare parte. Clientul declară că a citit, a înțeles și a acceptat pe deplin clauzele contractuale, prin semnarea prezentului contract declară că și-a însușit în totalitate prevederile sale.
13.2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului 2/2018 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice.
13.3. În intelesul prezentului contract, atunci când obiectul acestuia îl constituie un pachet de servicii de călătorie, termenii de mai jos sunt echivalenti și au intelesul prevazut de OG nr.2/2018, dupa cum urmează:
- turist=călător=”orice persoană care dorește să încheie un contract sau care are dreptul să călătorească pe baza unui contract încheiat în condițiile prezentei ordonanțe”
- turoperator=agenție de turism organizatoare=”Agenția de turism care desfășoară activitatea de organizare”
- agenție detailistă=agenție de turism intermediară=” Agenția de turism care desfășoară activitatea de intermediere”.
13.4. Călătorul declară că Agentia l-a informat complet cu privire la condițiile de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2018. Prin semnarea acestui contract, sau prin acceptarea pachetelor de servicii de călătorie inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace electronice, călătorul își exprimă acordul și luarea la cunoștință cu privire la condițiile generale de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie, în conformitate cu oferta Organizatorului .
13.5. Călătorul declară că anterior încheierii prezentului contract Agentia i-a furnizat toate informațiile esențiale privind serviciile contractate, cum ar fi: destinația, itinerariul, perioada călătoriei, numărul de nopți incluse, mijloacele de transport, unitățile de cazare și serviciile de masa oferite, alte servicii incluse în pachet, numărul minim de persoane necesar efectuării serviciilor de călătorie, abilități lingvistice necesare călătorului pentru comunicarea orală, informații pentru persoane cu mobilitate redusă, informații generale despre regimul vizelor și pașapoartelor si privind formalitățile legate de sănătate în țara de destinație, informații privind agenția de turism organizatoare, prețul total al pachetului, modalitățile de plată, informații privind posibilitatea călătorului de a înceta contractul oricând înainte de începerea executării pachetului și informații privind asigurarea facultative sau obligatory care să acopere costurile încetării contractului de către călător sau costurile de asistență, inclusive taxele de repatriere, în caz de accident, de boală sau de deces, cu care este în mod expres de acord .
Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Agenţia de turism: Reprezentant / Turist:
Travel Matters